
Normalne osobowe samochody projektuje się tak, żeby zagwarantować kompromis pomiędzy bezpieczeństwem i pewnością prowadzenia, a wygodą i komfortem. Z takich też powodów dużo wykorzystywanych rozwiązań idzie właśnie w tym kierunku, również to dotyczy tulei montowanych w zawieszeniach. Normalne tuleje zawieszeń robi się z gumy, w której umieszczone zostają stalowe elementy.
Taka guma jest dość elastyczna oraz dobrze pochłania wszelkie drgania, i takie właśnie właściwości posiadają układy zawieszenia wykorzystywane w zwykłych osobowych samochodach. Jednak jeżeli ktoś zamierza jeździć bardziej sportowo, w terenie albo na torze, to powinien się zastanowić nad inną opcją. Seryjne tuleje mogą tu nie zapewnić odpowiednich parametrów, również jeżeli chodzi o bezpieczeństwo prowadzenia. Ewentualne uszkodzenie tego elementu przy dynamicznej jeździe mogłoby spowodować dość poważne zagrożenie, z takich też powodów dużo lepszą opcją będą tu tuleje poliuretanowe.
Wykonywane są one z naprawdę mocnego i wytrzymałego tworzywa, które jak pokazuje praktyka bardzo dobrze daje sobie radę w takich zastosowaniach. Przy dynamicznej jeździe dają one znacznie większą sztywność i pewność prowadzenia, lecz również będą znacznie trwalsze. To będzie się jednak przekładało na trochę gorsze parametry tłumienia, lecz w przypadku takich modyfikacji samochodu trzeba to mieć na uwadze. Takie elementy zamontować można do prawie wszystkich modeli pojazdów. W wielu przypadkach będą już gotowe do kupienia, ale w razie konieczności producent tulei poliuretanowych będzie mógł je także dorobić.
+Tekst Sponsorowany+